top of page
פרלמנט ילדים מ.ע.ז

פרלמנט ילדים מ.ע.ז (מנהיגות, ערכים וזכויות ילדים)
מנהיגות צעירה מהאזור שלי לעיר שלנו

בגפ"ן:  2336

מצגת הרצליה מכרז  תשפ”ה (2).jpg
עיצוב ללא שם (4).png

תוכנית  'פרלמנט מ.ע.ז- הכח להשפיע'

קבוצת מנהיגות עירונית,

תלמידי כיתות ה'-ו' 120 נציגים מכל בתי הספר היסודיים בעיר.

המכשירה ילדים וילדות בעיר על מנת להפוך אותם למובילי שינוי

עבור ילדים אחרים בקהילתם.

הייחודיות של התוכנית:

1.       ילדים משפיעים על ילדים - במסגרת הפרלמנט, הילדים לא רק מייצגים את עצמם אלא את כלל ילדי העיר. הם מזהים סוגיות המטרידות ילדים, עורכים סקרים בקרב קבוצת השווים, ומובילים שינויים שמשפיעים באופן ישיר על חייהם של ילדים אחרים.

2.       מימוש עקרון ההשתתפות מאמנת זכויות הילד - התוכנית מיישמת באופן מעשי את סעיף 12 באמנה, המבטיח לילדים את הזכות להשמיע את קולם בנושאים הנוגעים להם. זאת לא רק כהצהרה, אלא כמנגנון עירוני מובנה המאפשר לילדים להשפיע על תהליכי קבלת החלטות.

3.       טיפול בסוגיות אמיתיות - הפרלמנט עוסק בסוגיות המשפיעות באופן ישיר על חיי ילדים: בטיחות במרחב הציבורי, מרחבי פנאי מותאמים, צרכים חינוכיים, ואתגרים חברתיים. הילדים אינם עוסקים בסימולציות, אלא בבעיות אמיתיות המצריכות פתרונות יישומיים.

4.       הכשרה באמצעות כלי דיבייט וסינגור - הילדים מקבלים כלים מעשיים להשמעת קולם באופן אפקטיבי בפני מקבלי החלטות, וכך לומדים לייצג לא רק את עצמם אלא את כלל קהילת הילדים.

מטרות:
יצירת קבוצת מנהיגות עירונית, הפועלת עם ולמען ילדי העיר ומשמיעה את קולם של ילדי העיר במסגרות הרשותיות הקיימות.

  1. טיפוח הנהגת ילדים עירונית המושתתת על ערכים, זכויות ילדים, אחריות אזרחית וניהוג עצמי.

  2. פיתוח ערך האחריות והייצוגיות וחינוך למעורבות ולהשתתפות המבוססות על מודעות אזרחית.

  3. הכשרת ילדים לעקרונות של הנהגה ואקטיביזם אזרחי באורח חיים ההולם חברה דמוקרטית פלורליסטית.

  4. מתן כלים לילדים לתקשורת בין ילדי העיר לבין הנהגת העיר.

פרלמנט מ.ע.ז הוא מודל חינוכי חדשני הפועל בשני מעגלי השפעה מקבילים המחברים בין המקומי לעירוני.

ברמה האזורית, תלמידי כיתות ה'-ו' הופכים לחוקרים צעירים של הסביבה העירונית - הם מזהים צרכים ובעיות באזור המגורים שלהם ויוזמים פתרונות מקומיים מעשיים. ברמה העירונית, כל האזורים מתאחדים כדי לקדם יוזמות רחבות למען כלל ילדי העיר.

המודל מעצים ילדים לרכוש "כח להשפיע" אמיתי

תוך חיבור עמוק למקום המגורים שלהם.

הם חווים חינוך דמוקרטי משמעותי, לומדים על זכויותיהם וחובותיהם כאזרחים צעירים, ורוכשים כלים מעשיים להנהגה חברתית.

בניגוד לפרלמנט עירוני מסורתי שעלול להשאיר קולות שקטים יותר מחוץ לזירה, הגישה האזורית מבטיחה ייצוג הוגן לכל חלקי העיר ולכל סוגי האוכלוסיות.

יחד הם יוצרים קול חזק ומאוחד של הילדים, המאפשר השפעה ממשית

על מקבלי החלטות ועל המדיניות העירונית. כך הופכים הילדים משותפים פעילים בעיצוב העתיד של עירם.

לקבלת פרטים נוספים שלחו ווטצאפ וניצור אתכם קשר

מ.ע.ז


מנהיגות – לקיחת אחריות על הווה ועל העתיד. ילדים כמנהיגים הלוקחים אחריות על חייהם, מתוך ניהוג עצמי (self management) ואחריות. מנהיגות המושתתת על שיטות, מיומנויות ואסטרטגיות להשגת יעדים בצורה אפקטיבית ואיכותית.


ערכים – ערכי הדמוקרטיה כתשתית לתפיסה החינוכית וכמתווים את תהליכי העבודה של הפרלמנט כגוף ייצוגי נבחר. ערכי הדמוקרטיה כמבטאים הן את צורת הממשל והן  ערכים כשוויון, חירות, ומוסריות בה.


זכויות ילדים – תפיסת האדם והילד במרכז והדגשת עקרונות הפלורליזם וזכויות האדם הילד והאזרח, כמסגרת המעניקה לאדם את מירב האפשרויות לבטא ולממש את יכולותיו ושאיפותיו במדינה הדמוקרטית המעוגנת באמנת זכויות הילד/ה הבינלאומית.

Students at School

אנחנו מרגישים כי בעקבות ההשתתפות בתוכנית רכשנו כלים חשובים וממליצים כי התוכנית תתקיים גם בשנים הבאות.

תלמיד כיתה ח'

bottom of page